7 cech dobrego biura rachunkowego



Dobre biuro rachunkowe może być nieocenionym wsparciem dla przedsiębiorstwa, dlatego warto zabiegać o to, aby nawiązać współpracę ze specjalistami, co do których będziemy mieć pewność, że działają profesjonalnie, kompleksowo i uczciwie.

Po czym poznać dobre biuro rachunkowe?

  1. Doświadczenie. To jedna z najważniejszych cech docenianych przez klientów. Im dłużej biuro działa na rynku, tym możemy mieć większą pewność, że posiada nie tylko praktykę, ale i odpowiednie uprawnienia. Doświadczenie świadczy też o tym, że biuro działa profesjonalnie, a klienci mają do niego zaufanie.
  2. Licencja Ministra Finansów. Warto sprawdzić, czy biuro rachunkowe posiada taki dokument, ponieważ stanowi on potwierdzenie, że działa zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów. Jest to również informacja, że pracownicy są kompetentni i mają stosowne wykształcenie oraz przygotowanie do zawodu. Posiadanie licencji można zweryfikować, wyszukując numer biura rachunkowego na oficjalnej stronie Ministerstwa Finansów.
  3. Kompleksowa obsługa. Bardzo ważne jest, aby zakres oferowanych przez biuro usług był w pełni dopasowany do naszych potrzeb. Najlepiej, jeśli biuro świadczy kompleksowe usługi, ponieważ wtedy będziemy mieć pewność, że w przypadku rozwoju firmy w przyszłości czy też nietypowych przypadków będziemy mogli liczyć na jego fachową pomoc.
  4. Elastyczne podejście do klientów. To bardzo ważna cecha w przypadku długoterminowej współpracy z biurem rachunkowym. Dotyczy ona przede wszystkim kwestii organizacyjnych, takich jak np. dostarczanie dokumentów.
  5. Ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej. Ubezpieczenie OC stanowi gwarancję dla klienta, że w przypadku popełnienia błędu biuro pokryje ewentualne koszty. Trzeba przy tym pamiętać, że za ewentualne błędy odpowiada przedsiębiorca, a nie reprezentujące go biuro rachunkowe.
  6. System compliance. Dowiedz się, czy biuro stosuje system compliance (zapewnienie zgodności działalności z aktualizacjami prawnymi, wyrokami sądowymi, normami lub zestawami zaleceń) i w tym celu nieustannie szkoli swoich pracowników.
  7. Renoma biura rachunkowego. Przed nawiązaniem współpracy z biurem rachunkowym warto pozyskać nieco informacji na jego temat - jeśli tylko mamy taką możliwość. W ten sposób bardzo szybko dowiemy się, czy mamy do czynienia z fachowcami. Bardzo często właśnie w ten sposób możemy uniknąć współpracy z biurem, które niekoniecznie działa uczciwie i profesjonalnie.

Wróć do bloga